tisdag 10 februari 2009

Long time ago...

Tydligen kan man om man pratar engelska med tysk accent få view att låta som few. Att dessutom låta helt förvånad när någon undrar vad few har med databaser att göra gör det hela lite mer intressant. Tyskarna tycker nämligen att det är helt normalt att uttala v som f i engelska ord. Till exempel förkortningen av move = mov uttalas mof!!!

För övrigt så har jag lyckats pricka in denna termins tredje omgång av sjukdom. Feber, halsont, en näsa som rinner och dessutom en huvudvärk som kommer och går. Förra gången jag var sjuk var när jag skrev mid-termtentorna så det är väl inte mer än rättvist att bli sjuk lagom till den stora finalen, end-termtentorna. Tror inte jag har varit så här mycket sjuk sedan jag var liten.

Har alltid haft en tendens att särskriva men nu är det värre än vanligt fick korrigera ett särskrivet rätt vist... Ber om ursäkt för alla särskrivningar.

Inga kommentarer: