måndag 2 mars 2009

Eurokursen är ett helvete

Idag får man enligt DI betala 11,56 SEK för en EURO. Detta är ungefär 24% mer än när jag åkte ner till München. Från CSN får man låna och få i bidrag samma belopp som när livet kostade betydligt mindre. Just nu står hoppet till Sveriges Ingenjörers stipendie, om jag får det stipendiet klarar täcker det upp förlusten. Om inte blir året lite mer snålt. Tur för mig att SSAB betalade bra i somras och att det kommer en skatteåterbäring runt midsommar annars hade det kanske blivit lite tufft. Men hur tusan ska man ställa sig till att livet helt plötsligt har blivit 24 % dyrare och tentorna har gått lite sådär? Antar att det gäller att ski hard and...

Hur som ni får ha det bra. I Zell am See har det fram tills för ett par dagar sedan kommit sjukt med snö och vi har pumpat puder hela dagarna och jag har lyckats överanstränga ett knä, varit med om att evakuera vårt lägenhetshus från en brand och ringa 112 på tyska. Dessutom skrivit en händelsrapport om branden på en österrikisk polisstation. Livet är händelserikt även om det just nu är 24 % dyrare.

2 kommentarer:

Jonas Ehrs sa...

Glöm inte att spara en liten slant till vår resa till Treriksröset. :)

Rickard sa...

Just jävlar, har en deposition på lägenheten som får gå till det. Tycket vi får styra upp det, jag kommer hem i början av Augusti så efter det kan jag :)