lördag 18 oktober 2008

Första veckan i skolan

Än så länge har jag bara haft en riktigt föreläsning resten har varit introduktion vilket innebär att de inte går igenom så mycket utan mest presenterar sig själva och kursens innehåll. Allt är ju självklart på tyska, detta gör att för att man ska kunna förstå måste man vara fullt koncentrerad. Alla som har pluggat med mig borde nästan veta att det där med att vara koncentrerad under en längre tid kanske inte är min styrka, men jag gör mitt bästa.

Ikväll är det fest i Andreas WG, alla som bor där får bjuda in 20 personer, 20*4=80 pers, detta ska bli intressant speciellt eftersom Axel står för nästa hälften av Andreas inbjudan och han varit ganska selektiv i sina inbjudningar.

Nu är det dock dags att ge sig ut på en liten stadsprommenad/shoppingrunda i det underbara höstvädret, temperaturen pendlar mellan 0-10 grader under dygnet och solen lyser med sin närvaro och inte frånvaro. Ska kanske ge sig ut utanför de stora "turistgatorna" i centurm och se om man kan hitta lite andra roliga affärer.

Inga kommentarer: