lördag 6 september 2008

Första dagarna

Strax efter kl 7 måndag den 1 September avgick flyget från Norrköpingsflygplats. Allt gick klockrent våra väskor (min och Axels) kom till och med ut först av alla väskor på bandet. Enda problemet blev att få tag på en taxi när vi väl hade kommit in till stan, men efter en promenad med släpande av väskor med heavy tag på löste sig även det.

Första intrycken av rummen var väl inte de bästa, tex så hittade vi en sovande person i Axel's rum och i mitt rum en halv sandstrand och en hel del hår. Men efter en rejäl städning med handtorkning av golv, lister och hyllor så kändes det betydligt bättre. Igår (fredag) så blev det en rejälstädning av badrummet också. Sammanfattningsvis kan vi säga att flyttstädning inte verkar vara tyskarnas starka sida.

Jag måste ärligt säga att tyskan går ganska knackigt, men viss förståelse finns i alla fall. Det kommer bli bättre, jag börjar en två veckors språkkurs med 30 lektioner med start på måndag. Övriga noticer: tyskarna är extremt trevliga och överallt finns det små barer och uteserveringar. Nu måste jag dock sluta för min snyltgäst Gustaf börjar bli otålig, det är dags att handla. Han anlände i torsdags och ska stanna här en obestämd tid...

Detta är för övrigt min första blogg, och förhoppningsviss kommer det bli mer bloggstruktur liknande.

Inga kommentarer: