lördag 27 september 2008

Sovdags

Nu borde jag egentligen sova då det bara är lite drygt sex timmar kvar tills jag ska gå upp för att sedan ta mig ut till och oktoberfest för att dricka öl, senaste kl 09.15. Men eftersom jag precis lånade ut min husnyckel till Simones (min granne) pojkvän så får jag sitta uppe några minuter till. Undra om jag någonsin får tillbaka nyckeln.

Sedan sist har det väl hänt en del i alla fall. Adam var här vilket fick oss att göra lite mer turist aktiga saker. För de som inte vet är Adam en gammal barndomspolare, ett exempel på hur länge vi har umgåtts är att vi sedan Årskurs 4 varje dag till andra året på gymnasiet cyklade till skolan tillsamman. Det fanns en tid när jag åkte ca 40 minuter tidigare till Adam på morgonen för att vi skulle sitta och spela Settlers 2 demot, saknar fan den tiden.

Ett exempel på de mer turist aktiga sakerna vi gjorde är Dachau som är ett gammalt koncentrationsläger för den som inte skulle veta det. Tror nästan det är ett måste att ha sett något sådant för att verkligen ha en chans att förstå vad som pågick under andra världskriget. Helt sjukt, om jag inte minns fel så gissade guiden att det som mest befanns sig ca 40 000 personer i det lilla området, under sjuka och fruktansvärda förhållanden.

Nog skrivit för idag nu ska jag återta min nyckel då han nyss kom in igen.

Servus!

Inga kommentarer: