måndag 15 september 2008

Ventilation - nein danke

Något jag har upptäckt under min korta tid är att ventilation inte verkar vara tyskarnas starka sida. Exempel 1 mitt rum, ingen ventilation här inte. När man vaknar på morgonen luktar det gammal instängd fisk och den doften kommer faktisk inte enbart från mig. Exempel 2 klassrummet på språkkursen, efter 1.5 h är luften värdelös och fönstret måste öppnas, vilket var helt okej när temperaturen var 25 grader celsius men inte nu när den ligger runt 10-15. Vilket för övrigt känns j*****t kallt eftersom det envisas med att regna. Tyckte det var mycket bättre när man hörde fredrik och de andra borta i Australien klaga på det kalla vädret och inte tvärtom. Ännu värre blir det när man hör att de har börjat fått sol därborta. Det enda positiva är väl att vintern närmar sig och skidåkningen då snart kan börja. Måste bara lösa problemet med att skidorna ligger hemma i Sverige hos mor och far.

Tyskan görs det vissa framsteg i, vi fick en ny lärare idag och hon är ännu bättre. Idag har vi lärt oss en hel del som kan behövas när det ska ut och handlas kläder. Hört vissa rykten om att vi ska få ett erasmusstipendie som jag inte hade räknat med :) Det kommer nog räcka till en fin kostym och lite skidprylar/skidresor, även en lön väntas från mitt kära SSAB, (som visserligen snuvade mig på min ledighetsbetalning) :(

Och för det lokals back in ocklehood så kan jag meddela att Adam a.k.a alldelse för många namn för att jag ens ska nämna ett dimper ner om ca en vecka. Det verkar även som att vi få annat besök till helgen. Oktoberfest som lockar kanske?

Allt för den gång fm kallar ;).
SERVUS!

Inga kommentarer: